maanantai 6. kesäkuuta 2016

Tokoringin koulutus 4.6.2016

Olenpas ahkera, jo toinen postaus lyhyessä ajassa! :D Jee hyvä mä!

Lauantaina tosiaan korkattiin meidän tokorinkiura. Kouluttajana oli Senni Huotari ja ensivaikutelma kun tyttösen ekan kerran näin, että voi pyhät pyssyt, voiko noin nuori oikeasti opettaa hyvin ja oikein ja kunnolla ja mitä vielä.

Mutta nimenomaan, mitä vielä! Siis ihan käsittämätön kouluttaja! Just sellanen, mistä mä tykkään, annetaan koiran itse hoksata homman pointti eikä tehdä sen puolesta asioita. Rikottiin ongelmat paloihin ja alettiin selvittämään niitä pala palalta, eikä edes yritetty kokonaisuutena alkaa korjaamaan mitään.

Itsehän olen pähkäillyt että mitä kettua haluaisin omalla osuudella (2 x 20min) käsitellä. Lopulta päädyin ekalle kierrokselle kontaktiin/seuruuseen, enkä oikein tiedä oliko se hyvä idea. :D Siis kun tiesin mikä siinä mättää ja mitä pitää tehdä. Hölmö minä.
Toisella kierroksella otettiin kapulaan oppeja vastaan ja hienosti Luna lähti kapulaa noutamaan, hyvät vinkit sain myös siihen, miten sen kapulan saa pysymään sielä suussa. :)
Lisäksi otettiin "paikkamakuuta" yhden koiran häiriöllä, koska ne muut koirat on aivan käsittämätön häiriö. Kouluttaja oli samaa mieltä mun kanssa, että koira on ainoastaan epävarma ja sai nyt siihenkin oikein hyvää harjoitusta. :)

Kovasti toisen kierroksen jälkeen muut rinkiläiset ja kouluttaja sanoi, että nyt on ihan eri koira kun ensimmäisellä kierroksella. Oon samaa mieltä, Luna oli jotenkin apea ekalla kierroksella, mutta tsemppas tosi hienosti toiselle kierrokselle. Oli paljon varmempi! :) Jee!

Seurasin muitakin kuin hai laivaa (sori vaan :D) ja sain paljon vinkkejä tulevaan. Kyllä poijjaat oli tosi tosi mahti homma! Loppuun kuvapläjäys!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti